Rower od Lexusa

Lexus, jako sponsor tegorocznego Great British Bike Ride, postanowił przysłużyć się fanom 2 kółek nie tylko sypiąc kasą na organizację rowerowego maratonu.

Japoński koncern stworzył koncept hybrydowego roweru, w którym wątłe siły rowerzysty wspomagane są przez 240 W napęd elektryczny. Jak system działa - nie różni się on znacznie od dotychczasowo stosowanych, gdy pedałujesz baterię ładujesz, a gdy się zmęczysz, silnik cie wyręczy.

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada 25,9 V, litowy akumulator. Poza tym rower posiada 8 stopniową, wewnętrzną “automatyczną skrzynię biegów”, która zadba, aby rowerzysta zbytnio nie zmęczył się na podjazdach i w trudnych warunkach atmosferycznych.

Na uwagę zasługuje też design pojazdu. Rama, wykończona włóknem węglowym, robi na prawdę świetne wrażenie, a rower wyróżnia się na tle innych, mocno topornych konstrukcji. Nieco dziwnie w porównaniu z ramą wyglądają tylko małe koła, ale jest to mankament każdego hybrydowego jednośladu.